کدام مدارس مشهد فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ + جزئیات تاکید استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان سیل در کلات آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گلایه مردم از وضعیت جوی های آب «عبادی»

  • کد خبر: ۱۸۶۹۷
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
گلایه مردم از وضعیت جوی های آب «عبادی»
اهالی یکی از محلات مشهد از آب گرفتگی همیشگی در بولوارشان ناراضی اند
لیلی رحمانی - از آن دسته بولوار‌هایی است که ابتدا و انتهایش فاصله زیادی با هم دارد، از میدان شهدا تا میدان امام حسین، بولواری که مشکلاتش هم از طول مسافتش کمتر نیست و هر بخش آن خود قصه مفصلی است از مشکلات شهری. این بار، اما گله اهالی از وضعیت نابسامان جوی‌هایی است که باعث شده همیشه -حتی در زمان‌هایی که بارندگی وجود ندارد- با مشکل آب گرفتگی روبه رو باشند.
جوی‌های بزرگ در ۲ طرف بولوار کشیده شده‌اند، اما آن طور که ساکنان می‌گویند نقص‌های زیادی دارند و تقریبا دردی از مردم دوا نمی‌کنند. اهالی می‌گویند این جوی‌ها به جولانگاه موش‌ها و سوسک‌ها بدل شده اند و در کنار این، مشکل آب گرفتگی هم آن‌ها را عاصی کرده است.
در حقیقت بولوار عبادی به سیستم فاضلاب شهری متصل است، اما به نوعی بین سیستم سنتی دفع فاضلاب و آنچه اکنون وجود دارد وامانده است. هنوز بسیاری از اهالی فاضلاب هایشان را در جوی‌ها رها می‌کنند و از طرفی انتهای خیلی از جوی‌ها هم سیمان کاری شده است.

مشکلات کانال قدیمی آب در آیت ا... عبادی ۷۰
وضعیت کانال و جوی‌های آب در آیت ا... عبادی ۷۰ صدای همه اهالی را در آورده است. این کوچه که ابتدای آن مسدود است هیچ نظمی ندارد. نه تنها خانه‌ها منظم ساخته نشده‌اند بلکه شیب‌های کوچه هم هیچ نظمی ندارند و خیابان کاملا ناهموار است. در فواصل مختلف خیابان هم چاله‌هایی حفر شده که اهالی می‌گویند برای دسترسی به کانال زیر خیابان است. به گفته صفری، یکی از اهالی، این کانال باعث بوی بسیار بدی، به ویژه در تابستان‌ها می‌شود، به گونه‌ای که طاقت اهالی را طاق می‌کند. به گفته او شهرداری کوچه را به حال خود رها و با اقدامات نیمه کاره خود اوضاع را بدتر کرده است. صفری ادامه می‌دهد: آمدند کانال را لای روبی کنند، اما تنها ابزار آن‌ها یک وسیله فلزی معمولی بود که فقط ارتفاع یک متری دور ورودی حفره را تمیز می‌کرد. اعتراض هم که کردیم، پاسخی نگرفتیم. پیمانکار کارش را نصف و نیمه انجام داده، فقط در چاه‌ها را باز و به همان حال رهایشان کرده است. به این ترتیب وضعیت کوچه به هم ریخته است و چندین بار هم خودرو‌ها داخل این حفره‌ها افتاده اند.
یکی دیگر از اهالی تکه‌های آسفالت شده خیابان را نشانمان می‌دهد و می‌گوید: به شکلی لکه گیری کرده اند که شیب خیابان از بین برود، به همین دلیل همیشه در کوچه مان آب گرفتگی داریم. باور کنید خیلی وقت‌ها به سختی می‌توانیم از وسط کوچه بگذریم و همه لباس هایمان خیس می‌شود.

شیب‌های نامناسب، علت اصلی آب گرفتگی پیاده رو‌ها
در حاشیه بولوار آیت ا... عبادی نیز جوی‌های آب برای خودشان داستانی دارند. رضوانی که از کسبه محل است می‌گوید: بعضی از کوچه‌ها آسفالت شده اند و وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند، اما هنوز در حاشیه خیابان مشکل آب گرفتگی داریم، به گونه‌ای که با کوچک‌ترین بارندگی پیاده رو‌ها پر از آب می‌شوند. خدا نکند جوی‌ها بالا بزند، آن وقت است که بخش‌های زیادی از خیابان پر از فاضلاب می‌شود.
به لبه‌های شکسته جوی‌های آب اشاره می‌کند و می‌گوید: آن قدر موش و سوسک در این جوی‌ها زندگی می‌کنند که دیگر ما به حضورشان عادت کرده ایم و تنها کاری که از دستمان بر می‌آید سم پاشی مغازه هایمان
است.
نزدیک یکی از ایستگاه‌های اتوبوس، درست بعد از ورودی بولوار مجلسی هستیم و متوجه می‌شویم اگر عابران حواسشان نباشد، پایشان داخل جوی آب سر می‌خورد، جوی آبی که به گفته عابران در تمام روز‌های سال آب گرفتگی هم دارد. یکی از افرادی که در ایستگاه منتظر ایستاده است می‌گوید: نمی‌دانیم کجای جوی آب گیر دارد که این همه در این محدوده آب فاضلاب جمع می‌شود؟

آب گرفتگی جلوی مغازه‌ها
به سختی جارو را روی آب‌ها می‌کشد تا بتواند آب جمع شده جلو مغازه اش را به سمت جوی آب هدایت کند. حسین زاده صاحب مغازه ترشی فروشی است و می‌گوید: شغل ما نیاز به شست وشوی زیادی دارد و به دلیل شیب‌های نامناسب جلوی مغازه باید مدتی طولانی را صرف رفع آب گرفتگی جلوی مغازه کنیم، هرچند مغازه ما به سیستم فاضلاب وصل شده، اما هنوز بعضی از ملک‌ها به وسیله ناودان یا جوی‌های باریکی که خوشان درست کرده اند، آب فاضلاب را به داخل جوی‌ها سرریز می‌کنند که همین مسئله باعث ایجاد بوی بد در تابستان می‌شود.

از همکاری نکردن شهروندان تا قدیمی بودن زیر‌ساخت‌ها
پرهام جلیلیان تقوی، رئیس اداره ناحیه یک شهرداری منطقه ۲، در پاسخ به مشکلات موجود در خیابان عبادی، از رفتار‌های اشتباه برخی از شهروندان گله می‌کند و می‌گوید: همکاری نکردن تعدادی از شهروندان باعث ایجاد مشکلاتی شده است، برای مثال با وجود استاندارد بودن کانال‌های این منطقه و لای‌روبی‌های منظم سالانه، برخی از شهروندان اقدام به ساخت پل‌های سیمانی بدون طراحی مناسب روی جدول‌ها می‌کنند که در ایجاد آب‌گرفتگی‌ها تأثیر می‌گذارد. همچنین سرریز کردن فاضلاب‌های خانگی موجب ایجاد بوی نامطبوع می‌شود و این درحالی است که این محدوده به سیستم اگو وصل است. از‌این رو اخطاریه‌های لازم برای مالکان متخلف صادر شده است. با وجود این شهرداری آمادگی لای‌روبی و رفع مشکلات از جمله کانال قدیمی را به صورت موردی دارد که شهروندان می‌توانند اطلاع دهند. تقویان وعده می‌دهد مورد کانال عبادی ۷۰ هم دوباره بررسی خواهد شد و در صورت نیاز لای‌روبی دوباره نیز انجام می‌شود.
او همچنــین با توجـه به محدودیــت‌های موجود در بودجه‌های منطقه و قدیمی بودن زیرساخت‌های بولوار عبادی بیان می‌کند: فعلا برنامه‌ای برای بهسازی خیابان‌ها و اصلاح شیب خیابان‌ها وجود ندارد. اما سم‌پاشی و تله گیری موش‌های منطقه در سال جاری انجام شده است و این کار به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->